Sunday, 15 December 2013

သႆတဒိ႒ိ၊ ဥေစၦဒဒိ႒ိ၊ သမၼာဒိ႒ိ အယူ၀ါဒသံုးပါး အဓိပၸာယ္



သႆတဒိ႒ိ၊ ဥေစၦဒဒိ႒ိ၊ သမၼာဒိ႒ိ  အယူ၀ါဒသံုးပါး အဓိပၸာယ္


မိုးကုတ္ေယာဂီမ်ား၊ တရားဓမၼ စိတ္ပါ၀င္စားသူမ်ားကုိသာ ရည္၇ြယ္ပါသည္။

သတၱ၀ါလုိ႕ေခၚတဲ့ အတၱေကာင္ဟာ ေသသြားရင္ ပ်က္စီးျခင္းမရွိဘဲနဲ႕ တစ္ဘ၀ကေန 

တစ္ဘ၀ကို ၀ိညာဥ္လိပ္ျပာအျဖစ္နဲ႕ ေျပာင္းေရႊ႕ၾကင္လည္ေနတယ္လို႕ ယူဆလုိ႕ရွိရင္ 

သႆတဒိ႒ိလို႕ေခၚတဲ့ မိစၦာအယူ၀ါဒ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ 

အယူမွားကုန္ၾကလဲဆိုေတာ့ ေသသြားတဲ့အခါ ခႏၶာကုိယ္ၾကီးကေတာ့ 

ပုပ္ပြပ်က္စီးသြားေတာ့ ထင္ရွားတယ္၊ စိတ္ကသိမ္ေမြ႕ျပီး မျမင္နုိင္တဲ့အရာျဖစ္ေတာ့ 

၀ိညာဥ္လိပ္ျပာအျဖစ္နဲ႕ ေနာက္ထပ္တစ္ဘ၀ကို ကူးေျပာင္းသြားတယ္လို႕မိစၦာအယူကို 

ယူကုန္ၾကျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။


သတၱ၀ါေတြဟာ ေသတဲ့အခါ လံုးလံုးပ်က္စီးသြားတယ္လုိ႕ ယူဆျပန္ရင္လဲ ဥေစၦဒဒိ႒ိဆိုတဲ့ 

မိစၦာအယူ၀ါဒပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ေသသြားတဲ့အခါမွာ ဘာမွမက်န္ပဲ 

လံုး၀ကြယ္ေပ်ာက္သြားတယ္လုိ႕ မွားယြင္းစြာ 

ယူဆတဲ့အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသရင္ျပတ္တယ္၊ ေသရင္ေအးတာပဲဆုိတဲ့ စကားေတြဟာ 

ဒီမိစၦာဒိ႒ိကလာတဲ့ စကားေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 


သမၼာဒိ႒ိဆိုတာက သတၱ၀ါလို႕ေခၚတဲ့ လက္ရွိရုပ္နာမ္အစဥ္ၾကီး 

ပ်က္စီးျပီး ေသသြားတဲ့အခါမွာ အတၱေကာင္ မရွိေပမယ့္လဲ တဏွာမကင္းေသးရင္ 

မိမိျပဳထားတဲ့ ကံေတြရဲ႕အစြမ္းေၾကာင့္ ရုုပ္နာမ္အသစ္ ျဖစ္ေပၚျပီး ဘ၀သစ္ေတြ 

တစ္ဘ၀ျပီးတစ္ဘ၀ ျဖစ္သြားတယ္လုိ႕ ယူဆတဲ့ မွန္ကန္ေသာ အယူ၀ါဒပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 


ဒီဘ၀က အသက္ေကာင္ၾကီးဟာ တစ္ျခားဘ၀ကို ေျပာင္းသြားတယ္လုိ႕ မယူဆပဲနဲ႕ 

ကံရဲ႕အစြမ္းေၾကာင့္ ရုုပ္နာမ္အသစ္ျဖစ္သြားတယ္လုိ႕ မွန္ကန္တဲ့ သမၼာဒိ႒ိအယူကုိ 

ယူတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ မိစၦာအယူ၀ါဒကေန ကင္းကြာပါတယ္။ မ်က္ေမွာက္ဘ၀ 

အသက္ရွင္စဥ္မွာလဲ ေမာင္ျဖဴ၊ ေမာင္နီ၊ ေယာက်ာ္း၊ 

မိန္းမရယ္လုိ႕မရွိပါဘူး။ ေခၚေ၀ၚပညတ္ထားျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္စင္စစ္ 

ရုပ္နာမ္အစဥ္ၾကီးမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ 


တဏွာကင္းကြာေတာ္မူတဲ့ ဘုရားရဟႏၱာေတြမွာေတာ့ ပရိနိဗၺာန္ျပဳတဲ့အခါမွာ 

အေၾကာင္းကံေတြ ခ်ဳပ္ျငမ္းျပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ရုပ္နာမ္အသစ္ 

ထပ္မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ 

ဘုရားရဟႏၱာေတြဟာ ကုသိုလ္ကံကုိျပဳေပမယ့္လဲ ကုသိုလ္မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး၊ 

သူတို႕ရဲ႕စိတ္ကုိက ကုသိုလ္လဲမဟုတ္ အကုသိုလ္လဲမဟုတ္တဲ့ 

ၾကိယာဗ်ာကတစိတ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 


သတၱ၀ါေတြကုိ သံသရာမွာ ထပ္ကာတလဲလဲ ၾကင္လည္ေစတာက 

ကုသို္လ္ကံအသိုလ္ကံဆိုတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႕ 

တရားဘာ၀နာကုိ ေဆာင္ထားၾကတဲ့ (မိမိတို႕တတ္အားသေရြ႕ အားရင္အားသလုိ 

နာရီ၀က္ 

တစ္နာရီ အားထုတ္တတ္ၾကတဲ့ ) ေယာဂီေတြအေနနဲ႕ တရားအားထုတ္စဥ္ အခါမွာ 

ရုပ္နာမ္ရဲ႕ျဖစ္မွဳ႕ပ်က္မွဳ႕ေတြကုိပဲ အာရံုျပဳရွဳ႕မွတ္ေနရပါမယ္။ ရွဳမွတ္ေနတုန္း 

ၾကားမွာဘာစိတ္မွ အ၀င္မခံပါနဲ႕။ တရားထုိင္ရင္းနဲ႕ ဘယ္ကုိသြားျပီး အလွဴတခုျပဳမယ္ 

ဘယ္ကုိဘုရားသြားဖူးမယ္ဆုိတဲ့ ကုသိုလ္စိတ္မ်ိဳးကုိလဲ အ၀င္မခံရပါဘူး။ ဒါျဖင့္ 

တရားအားထုတ္ေနတာကေကာ ကုသိုလ္စိတ္ေတြျဖစ္ေနတာ မဟုတ္ဘူးလားဆုိေတာ့ 

ဟုတ္ပါတယ္။ 


ဒါေပမယ့္ တရားရွဳ႕မွတ္ေနတဲ့အခါမွာေတာ့ စိတ္ကေလးကို တစ္ခုတည္းေသာ အာရံုမွာပဲ 

တည္ၾကည္ေအာင္ထားျပီး ရုပ္နာမ္တစ္ခု ျဖစ္သြားတာ၊ ပ်က္သြားတာ၊ 

ပ်က္ျပီးရင္ ေနာက္တစ္ခု အစားထုိးလာတာ၊ ဒါေတြကုိ 

စဥ္ဆက္မျပတ္ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ေနရပါမယ္။ တရားထုိင္ရင္းနဲ႕ ဘယ္တုန္းက 

ငါဘာကုသိုလ္ေတြ ျပဳခဲ့တာဆုိျပီး အေတြးေတြ လြင့္ေျမာေနရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။   

 ဒါေပမယ့္ ေလာကမွာ ေျပာေျပာေနၾကတဲ့ ကုသိုလ္ကုိလဲပယ္ရမယ္ အကုသိုလ္ကုိလဲ 

ပယ္ရမယ္ဆုိတဲ့စကားမဟုတ္မမွန္ပါဘူး။ အကုသိုလ္ကေတာ့ ျပဳကိုမျပဳသင့္တဲ့ 

တရားဆုိးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုသိုလ္ေတြကုိလဲ ေန႕စဥ္နွင့္အမ်ွ မိမိတို႕ 

တတ္အားသေရြ႕ ျပဳေနၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 


တရားအားထုတ္စဥ္အခါမွာေတာ့  ရုပ္နာမ္ရဲ႕အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ ျဖစ္ပ်က္ေနျခင္းကုိ 

ရွဳ႕မွတ္ေနျခင္းမွတစ္ပါး ဘာစိတ္မွအ၀င္မခံရပါဘူး။ 

ရုပ္နာမ္ေတြ ျဖစ္ေနပ်က္ေနၾကတာကိုလဲ ဒီအတုိင္းေနရင္ ဘယ္သူမွ မသိနုိင္ဘူး၊ 

မျမင္နုိင္ၾကပါဘူး။ 

သမာဓိအားေကာင္းေကာင္းနဲ႕ ေစာင့္ၾကည့္ရွဳ႕မွတ္ေနမွသာ ျမင္နုိင္ပါမယ္ 

။ ျမင္တဲ့အခါ ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္းေတြနဲ႕ အဖန္ဖန္တလဲလဲ နွိပ္စက္ေနတဲ့ 

ခႏၶာကုိယ္ၾကီးကို ျငီးေငြ႕တဲ့ သံေ၀ဂဥာဏ္ေပၚပါမယ္။ ၀ိပႆနာမွာ သံေ၀ဂဥာဏ္ဟာ

 အခရာပါပဲ။ ျငီးေငြ႕မွလဲ လြတ္ေျမာက္ခ်င္တဲ့စိတ္ျဖစ္ပါမယ္။ 


ဘုရားရဟႏၱာပုဂိၢဳလ္ေတြမွာ ပရိနိဗၺာန္ျပဳတဲ့အခါ တစ္သံသရာလံုး ျဖစ္လာတဲ့ 

ရုပ္နာမ္အစဥ္ၾကီး ျပတ္စဲသြားရံုမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္၊ အတၱေကာင္ၾကီး ေပ်ာက္ပ်က္သြားတာ 

မဟုတ္ဘူးလုိ႕ မွန္ကန္စြာ ယူဆမွသာ မဇၥ်ိမပဋိပဒါ သမၼာဒိ႒ိအယူ ျဖစ္ပါတယ္။ 


ကိေလသာ ကင္းသြားရင္ ကံကအက်ိဳးမေပးနုိင္ေတာ့တဲ့အတြက္ 

ဘ၀သစ္ရုပ္နာမ္မျဖစ္ေပၚရေတာ့ပဲ ဆင္းရဲေတြ ျငိမ္းသြားပါေတာ့တယ္။


(ယခင္ကေရးခဲ့ေသာ ေလာကမွာ လူေသရင္ ၀ိညာဥ္လိပ္ျပာ 

အိမ္မွာ(၇)ရက္ေနတယ္ဆုိတာ ဟုတ္မဟုတ္ဆိုေသာ တရားစာေပနွင့္ နွဳိင္းယွဥ္ျပီး 

ဖတ္ရွဳ႕ေလ့လာၾကပါလုိ႕ မွာလုိပါတယ္။)


BY – ASHIN SUMANGALA

No comments:

Post a Comment