ဗုဒၶ၀ါဒဆိုင္ရာ
အေမးအေျဖ ။
အဗ်ာပါရနည္းနွင့္ ဧ၀ံဓမၼတာနည္းဟူသည္ အဘယ္နည္း။
ဒကာၾကီးတစ္ေယာက္က ဧကတၱနည္းအစရွိေသာ
နည္းေလးပါးကို ေမးလာပါသျဖင့္ နွစ္ပုိင္းခြဲျပီး ေျဖဆိုေရးသားလုိက္ပါတယ္။
တရားဓမၼ စိတ္ပါ၀င္စားသူမ်ား ဖတ္ရွုဳ႕ေလ့လာနိုင္ပါတယ္။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ေဒသနာေတာ္မွာ ကံသခၤါရေတြျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္မယ္လို႕
အ၀ိဇၨာမွာ ေၾကာင့္ၾကစိုက္မွု႕ ဗ်ာပါရမရွိပါဘူး။
သတၱ၀ါေတြ ေသျပီးတဲ့ေနာက္မွာ အမိ၀မ္းတြင္းထဲမွာ
ပဋိသေႏၶ၀ိဥာဏ္စိတ္ျဖစ္ေအာင္လဲ ျပဳလုပ္မယ္လုိ႕
ကံသခၤါရေတြမွာ ေၾကာင့္ၾကစိုက္မွဳ႕ ဗ်ာပါရမရွိပါဘူး။ အဲ့ဒီလုိ
ယူဆတဲ့နည္းကုိ
အဗ်ာပါရနည္းလုိ႕ ေခၚပါတယ္။ ဥပမာ သရက္ေစ့က အပင္ေပါက္ေပမယ့္
အပင္ေပါက္ေအာင္ဟဲ့လုိ႕ အေစ့မွာ အားထုတ္မွု႕ဗ်ာပါရ မရွိပါဘူး။
အဲ့ဒီနည္းကုိ အဗ်ာပါရနည္းလုိ႕ ေခၚပါတယ္။ အ၀ိဇၨာ ကံသခၤါရေတြမွာ
ပဋိသေႏၶ၀ိဥာဏ္စိတ္ျဖစ္ေအာင္ ေၾကာင့္ၾကစိုက္မွဳ႕ဗ်ာပါရမရွိေပ မယ့္
အ၀ိဇၨာေၾကာင့္ ကံသခၤါရျဖစ္တယ္၊ ကံသခၤါရေၾကာင့္
ပဋိသေႏၶ၀ိဥာဏ္စိတ္ျဖစ္လာတယ္လုိ႕
သိရတဲ့နည္းကို
ဧ၀ံဓမၼတာနည္းလို႕ ေခၚပါတယ္။ ဥပမာ သရက္ေစ့မွာ အားထုတ္မွု႕ဗ်ာပါရ
မရွိေပမယ့္လဲ သရက္ေစ့ဟာ ေရေျမနွစ္ပါးနွင့္ ထိေတြ႕ရင္ အပင္ေပါက္ျပီး
လာပါတယ္။ အဲ့ဒါ ဧ၀ံဓမၼတာနည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေျပာခဲ့တာေတြက
ဥပမာေတြျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ဆင္ျခင္ရမယ့္ တ၇ားကေတာ့ မ်က္လံုးဟာ
ရုပ္လားနာမ္လားဆိုရင္ မ်က္လံုးကရုပ္ ျမင္သိစိတ္က နာမ္သေဘာ၊
တျခားစီျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မိ ု႕
နာနတၱနည္းလို႕
ေခၚပါတယ္။
မ်က္လံုးဟာ ျမင္စိတ္မဟုတ္ေပမယ့္ မ်က္လံုးမရွိပဲနဲ႕မျမင္နိုင္၊
မ်က္လံုးရွိမွသာ ျမင္စိတ္ျဖစ္နုိင္တာမို႕တစ္ခုထဲ လုိ
ယူတဲ့နည္းကို
ဧကတၱနည္းလို႕ ေခၚပါတယ္။
မ်က္လံုးေၾကာင့္မုိ႕ ျမင္စိတ္ျဖစ္ေပမယ့္ ျမင္ေအာင္ဟဲ့လုိ႕ အားထုတ္မွု႕ဗ်ာပါရ
မ်က္လံုးမွာ မရွိပါဘူး။ အဲ့ဒါ အဗ်ာပါရနည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေၾကာင့္ၾကစိုက္မွဳ႕
မ်က္လံုးမွာ မရွိေပမယ့္ မ်က္စိနဲ႕ရူပါရံု ေပါင္းဆံုမိရင္ ျမင္စိတ္ျဖစ္လာတာမုိ႕
အဲ့ဒါကို ဧ၀ံဓမၼတာနည္းလို႕ ေခၚပါတယ္။ ဒီနည္းေလးပါးကို
သမာဓိအားေကာင္းေကာင္းျဖင့္
ဆင္ျခင္သံုးသပ္လုိ႕ ဥာဏ္အျမင္ရွင္းသြားရင္ သႆတဒိ႒ိ ဥေစၦဒဒိ႒ိေတြ
ကင္းကြာနိုင္ပါမယ္။
BY - ASHIN SUMANGALA
အဗ်ာပါရနည္းနွင့္ ဧ၀ံဓမၼတာနည္းဟူသည္ အဘယ္နည္း။
ဒကာၾကီးတစ္ေယာက္က ဧကတၱနည္းအစရွိေသာ
နည္းေလးပါးကို ေမးလာပါသျဖင့္ နွစ္ပုိင္းခြဲျပီး ေျဖဆိုေရးသားလုိက္ပါတယ္။
တရားဓမၼ စိတ္ပါ၀င္စားသူမ်ား ဖတ္ရွုဳ႕ေလ့လာနိုင္ပါတယ္။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ေဒသနာေတာ္မွာ ကံသခၤါရေတြျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္မယ္လို႕
အ၀ိဇၨာမွာ ေၾကာင့္ၾကစိုက္မွု႕ ဗ်ာပါရမရွိပါဘူး။
သတၱ၀ါေတြ ေသျပီးတဲ့ေနာက္မွာ အမိ၀မ္းတြင္းထဲမွာ
ပဋိသေႏၶ၀ိဥာဏ္စိတ္ျဖစ္ေအာင္လဲ ျပဳလုပ္မယ္လုိ႕
ကံသခၤါရေတြမွာ ေၾကာင့္ၾကစိုက္မွဳ႕ ဗ်ာပါရမရွိပါဘူး။ အဲ့ဒီလုိ
ယူဆတဲ့နည္းကုိ
အဗ်ာပါရနည္းလုိ႕ ေခၚပါတယ္။ ဥပမာ သရက္ေစ့က အပင္ေပါက္ေပမယ့္
အပင္ေပါက္ေအာင္ဟဲ့လုိ႕ အေစ့မွာ အားထုတ္မွု႕ဗ်ာပါရ မရွိပါဘူး။
အဲ့ဒီနည္းကုိ အဗ်ာပါရနည္းလုိ႕ ေခၚပါတယ္။ အ၀ိဇၨာ ကံသခၤါရေတြမွာ
ပဋိသေႏၶ၀ိဥာဏ္စိတ္ျဖစ္ေအာင္ ေၾကာင့္ၾကစိုက္မွဳ႕ဗ်ာပါရမရွိေပ
အ၀ိဇၨာေၾကာင့္ ကံသခၤါရျဖစ္တယ္၊ ကံသခၤါရေၾကာင့္
ပဋိသေႏၶ၀ိဥာဏ္စိတ္ျဖစ္လာတယ္လုိ႕
ဧ၀ံဓမၼတာနည္းလို႕ ေခၚပါတယ္။ ဥပမာ သရက္ေစ့မွာ အားထုတ္မွု႕ဗ်ာပါရ
မရွိေပမယ့္လဲ သရက္ေစ့ဟာ ေရေျမနွစ္ပါးနွင့္ ထိေတြ႕ရင္ အပင္ေပါက္ျပီး
လာပါတယ္။ အဲ့ဒါ ဧ၀ံဓမၼတာနည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေျပာခဲ့တာေတြက
ဥပမာေတြျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ဆင္ျခင္ရမယ့္ တ၇ားကေတာ့ မ်က္လံုးဟာ
ရုပ္လားနာမ္လားဆိုရင္ မ်က္လံုးကရုပ္ ျမင္သိစိတ္က နာမ္သေဘာ၊
တျခားစီျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မိ
မ်က္လံုးဟာ ျမင္စိတ္မဟုတ္ေပမယ့္ မ်က္လံုးမရွိပဲနဲ႕မျမင္နိုင္၊
မ်က္လံုးရွိမွသာ ျမင္စိတ္ျဖစ္နုိင္တာမို႕တစ္ခုထဲ
ဧကတၱနည္းလို႕ ေခၚပါတယ္။
မ်က္လံုးေၾကာင့္မုိ႕ ျမင္စိတ္ျဖစ္ေပမယ့္ ျမင္ေအာင္ဟဲ့လုိ႕ အားထုတ္မွု႕ဗ်ာပါရ
မ်က္လံုးမွာ မရွိပါဘူး။ အဲ့ဒါ အဗ်ာပါရနည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေၾကာင့္ၾကစိုက္မွဳ႕
မ်က္လံုးမွာ မရွိေပမယ့္ မ်က္စိနဲ႕ရူပါရံု ေပါင္းဆံုမိရင္ ျမင္စိတ္ျဖစ္လာတာမုိ႕
အဲ့ဒါကို ဧ၀ံဓမၼတာနည္းလို႕ ေခၚပါတယ္။ ဒီနည္းေလးပါးကို
သမာဓိအားေကာင္းေကာင္းျဖင့္
ဆင္ျခင္သံုးသပ္လုိ႕ ဥာဏ္အျမင္ရွင္းသြားရင္ သႆတဒိ႒ိ ဥေစၦဒဒိ႒ိေတြ
ကင္းကြာနိုင္ပါမယ္။
BY - ASHIN SUMANGALA
No comments:
Post a Comment