နိေရာဓသမာပတ္သည္ သခၤတတရား ျဖစ္ပါသလား။
နိဗၺာန္ဆိုတာ ဘာပါလဲ။
က်င့္သံုးၾကပါသလဲ။
နိေရာဓသမာပတ္သည္ သခၤတတရားလားဆုိတဲ့ ေမးခြန္းမွာ
နိေရာဓသမာပတ္ကုိ
သခၤတတရားလုိ႕လဲ မဆုိအပ္ပါဘူး။
အသခၤတတရားလုိ႕လဲ မဆိုအပ္ပါဘူး။
သခၤတတရားဆုိတာက ျပဳအပ္ျပင္အပ္တဲ့တရား၊
ျပဳသလုိျပင္သလုိ ျဖစ္မယ့္သေဘာကို ဆုိလုိပါတယ္။
ဥပမာေပးရရင္ ေျမပဲေစ့ထဲမွာ ေျမပဲေပါက္မယ့္သေဘာဟာ
ရိွပါတယ္။
ေရေျမနဲ႕သာ ထိရရင္ ေျမပဲပင္ေပါက္လာပါမယ္။
မီးနဲ႕ေလွာ္ ေရေႏြးနဲ႕ျပဳတ္ရင္ေတာ့ မေပါက္ေတာ့ပါဘူး။
အဲ့ဒီေျမပဲေစ့ထဲမွာ
ကိန္းျပီးရွိေနတဲ့ ေျမပဲပင္ေပါက္မယ့္သေဘာဟာ သခၤတတရားပါပဲ။
နိေရာဓသမာပတ္ ၀င္စားတယ္ဆုိတာကေတာ့
စ်ာန္(၈)ပါးကုိ
အစဥ္အတိုင္း၀င္စားျပီး နာမ္တရားေတြ
အကုန္ခ်ဳပ္ျငိမ္းကာ
ျငိမ္းေအးမွဳ႕သက္သက္ျဖင့္
ေနျခင္းကုိ ဆိုပါတယ္္။ (နိ - မရွိ + ေရာဓ
-
ေထာင္ = နိေရာဓ - ဒုကၡေထာင္မရွိ။)
ဒါ့အျပင္ နိေရာဓသမာပတ္ကို ေလာကီတရားလုိ႕လဲ
မဆိုအပ္ပါဘူး။
ေလာကုတၱရာတရားလုိ႕လဲ မဆုိအပ္ပါဘူး။
ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ပရမတၳတရားအားျဖင့္
ထင္ရွားမရွိတဲ့အတြက္
ျဖစ္ပါတယ္။ (ပရမတၳတရားေတြကေတာ့
စိတ္၊ေစတသိတ္၊ရုပ္၊နိဗၺာန္ ျဖစ္ပါတယ္။ နိေရာဓသမာပတ္သည္
ပရမတၳတရားတြင္ မပါ၀င္ပါ။)
နိေရာဓသမာပတ္မွ ထျပီးတဲ့ပုဂိၢဳလ္ရဲ႕စိတ္ဟာ အသခၤတဓာတ္ နိဗၺာန္ကုိ
ညြတ္ပါတယ္။ တဏွာမွလြတ္ေျမာက္ရာျဖစ္လို႕
နိဗၺာန္ေခၚပါတယ္။
နာမ္တရားရုပ္တရားေတြမွာ ဥပါဒ၊္ဌိီ၊ဘင္လို႕ေခၚတဲ့ ျဖစ္၊တည္၊ပ်က္ မရွိပဲ
ခ်ဳပ္ျင္ိမ္းသြားတာကုိ နိဗၺာန္ ေခၚပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ နိဗၺာန္ဆိုတာ မဂ္ဖိုလ္ပစၥေ၀ကၡဏာတို႕ျဖင့္ သိရရံုမွ်သာ
ျဖစ္ပါတယ္။
ပရိနိဗၺာန္ျပဳတဲ့အခါမွာ အဲ့ဒီနိဗၺာန္ကုိ ေရာက္သြားတာလဲ မဟုတ္ပါဘူး။
၄င္းရဲ႕အရသာကို
ခံစားရတာလဲ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါ့အျပင္
သဥပါဒိေသသနိဗၺာန္နဲ႕
အနုပါဒိေသသနိဗၺာန္ နွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ ရဟႏၱာပုဂိၢဳလ္ေတြမွာ
လက္ရွိခႏၶာၾကီး ရွိေနေသးတဲ့အတြက္
၄င္း၏ကိေလသာအားလံုး ျငိမ္းျခင္းသေဘာကို
သဥပါဒိေသသနိဗၺာန္
ေခၚပါတယ္။
ရဟႏၱာပုဂိၢဳလ္မွာ ပရိနိဗၺာန္ျပဳျပီးတဲ့အခါ ေနာက္ထပ္ခႏၶာျပန္မရေတာ့တဲ့
ခႏၶာအၾကြင္းမရွိတဲ့ နိဗၺာန္ကုိ အနုပါဒိေသသနိဗၺာန္လို႕ ေခၚပါတယ္။
စင္စစ္လုိအပ္တာကေတာ့ တစ္သံသရာလံုးမွာ
အေၾကာင္းအက်ိဳး
ဆက္စပ္ျပီးေတာ့ မျပတ္ျဖစ္ေနတဲ့ ကံ ကိေလသာ ၀ိပါက္ ခႏၶာတို႕ရဲ႕
ခ်ဳပ္ျငိမ္းမွဳ႕ပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီခ်ဳပ္ျငိမ္းမွဳ႕အတြက္သာ
ဗုဒၶသာသနာေတာ္မွာ ျဗဟၼစရိယလုိ႕ေခၚတဲ့ အက်င့္ျမတ္ကုိ
က်င့္သံုးၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႕ ဘုရားအထံမွာ အက်င့္ျမတ္ကုိ အဘယ္အက်ိဳးငွာ
က်င့္ပါသလဲဆိုတဲ့ အေမးကို အနုပါဒါ ပရိနိဗၺာနတံ - အစြဲအလန္း
အေၾကာင္းကင္းျပီး အျပီးတိုင္
ျငိမ္းျခင္းအက်ိဳးငွာ က်င့္တယ္လို႕
အရွင္ပုဏၰစတဲ့ မေထရ္ျမတ္တို႕က ေျဖၾကားေတာ္မူၾကပါတယ္။
BY – ASHIN SUMANGALA
No comments:
Post a Comment